Sfaturi pentru o vara sanatoasa

Cele mai bune sfaturi pentru o vara SANATOASA!

Fiecare anotimp pune probleme specifice pentru sanatatea noastra. Totodata, fiecare anotimp ofera oportunitati specifice de a ne ameliora starea generala.

Hidratati-va!Beti lichide multe!

Consumati cel putin 2 litri de apa zilnic.

In timpul verii pierderea prin transpiratie este semnificativa, ca urmare a incalzirii excesive a aerului de aceea se vor consuma minim 2 litri de apa pe zi. Astfel se pot evita senzatiile de lesin, ameteala, fatigabilitate nejustificata care apar ca urmare a deshidratarii

 Consumati fructe de padure

Pastrati-va sanatatea cu o dieta schilibrata si care sa contina neaparat fructe si legume.

La consumul de apa de 2 litri pe zi, dieta bogata in legume si fructe proaspete va aduce necesarul de oligoelemente si vitamine, responsabile de starea de vitalitate.Daca doriti sa faceti o schimbare in dieta dvs. o ceasca cu fructe de padure proaspete (mure, afine, capsuni) este exact ce aveti nevoie. Acestea va vor ajuta sa asimilati antioxidantii care previn deteriorarea tesuturilor si reduc riscul aparitiei afectiunilor legate de inaintarea in varsta. Afinele si murele au cel mai mare continut de antioxidanti.

Totodata, fructele de padure sunt bogate in fibre, care contribuie la scaderea valorilor colesterolului si la prevenirea anumitor forme de cancer.

Relaxati-va

Pentru scaderea nivelului de stres va puteti ocupa timpul cu reamenajarea gradinii; daca spatiul nu va permite, alternativa ar fi sa intretineti cateva ghivece cu flori. Chiar daca mainile dvs. se murdaresc cu pamant, mintea dvs. se va elibera de stresul din viata cotidiana; aceste activitati va ajuta sa va relaxati, fiind strategii reale de psihoterapie ocupationala.

Folositi zilnic ata dentara

Ata dentara poate fi folosita pretutindeni, la plaja (intr-un loc ferit), in timp ce cititi sau cand va uitati la tv. Acest obicei ar trebuie sa devina primul pas in curatarea dintilor, fiind extrem de eficient in prevenirea cariilor dentare si a afectiunilor din cavitatea bucala.

Faceti miscare in aer liber

Optati pentru practicarea unui sport in aer liber: mergeti intr-o excursie, jucati-va impreuna cu copiii dvs., inotati, plimbati-va cu bicicleta sau cu rolele; oricare din aceste activitati va vor face sa simtiti placerea miscarii in aer liber. Nu uitati ca timpul petrecut cu familia este foarte important; orice moment poate fi o ocazie sa va consolidati relatiile cu partenerul si copiii dvs.Mergeti pe jos cel putin 10 minute zilnic.

Se recomanda in orice sezon, 20 pana la 40 de minute de mers pe jos, seara dupa apusul soarelui sau dimineata, foarte devreme, pe racoare.

Alegeti parcurile sau zonele racoroase si cu multa verdeata, luati-va si o cantitate de apa suficienta la dumneavoastra ca sa preveniti deshidratarea. Puteti face chiar si jogging.

 Protejati-va ochii de soare

Ochelarii de soare diminueaza cu pana la 99% actiunea razelor ultraviolete de tip A si B. De asemenea, ajuta la prevenirea cataractei dar si a ridurilor de expresie din jurul ochilor. Cand practicati diverse exercitii fizice sau activitati in aer liber purtati ochelari care sa va protejeze vederea. Consultati medicului oftalmolog pentru a va recomanda cea mai buna alternativa!

Vacanta de vara

Profitati de vacanta de vara pentru a va relaxa si pentru a va odihni inima. Vacantele detin beneficii multiple: contribuie la scaderea tensiunii arteriale, a ritmului cardiac, a hormonilor de stres (cum ar fi cortizolul care contribuie la cresterea in greutate si creste riscul pentru boli cardiovasculare).Expunerea la soare se face cu moderatie.

Expunerea la soare se face in doua etape:

  • Dimineata, intre orele 8.00 si 10.00
  • Seara dupa orele 17.00

Indiferent de momentul zilei, pastrati-va corpul acoperit cu haine usoare din tesaturi naturale, in culori deschise si lejere, care fac o protectie a pielii si in acelasi timp ii permit acesteia sa respire.

Pe zonele descoperite, ramase in contact cu soarele se fac aplicatii cu lotiuni antisolare.

Folositi factorul de protectie potrivit tipului dvs. de ten.

Aplicarea lotiunilor antisolare se repeta la fiecare 20-40 de minute pe toata perioada expunerii.Produse dermatocosmetice foarte important precum cremele Vichy, Bioderma, La Roche Posay.

Pentru pielea foarte sensibila si pielea de bebelus exista creme dermatocosmetice cu SPF peste 40, respectiv 50, care pot fi aplicate, dar ramane indicatia timpului limitat la soare sub 2 ore si pastrarea imbracamintii lejere, precum si utilizarea palariilor de soare, ochelarilor de soare si umbrelutelor care ajuta la evitarea arsurilor solare. Mai ales in cazul celor mici, recomandam creme solare speciale pentru copii.

Ingrijirea pielii se face atat printr-o hidratare corecta si permanenta precum si prin consumul de fructe si legume proaspete, dar si prin folosirea de creme imbogatite cu vitamine si minerale care combat efectul de deshidratare, pierderea elasticitatii, descuamarea excesiva, rezultate in urma expunerii la soare.

Exista creme cu aplicatie inainte si dupa plaja, special create pentru a reda pielii suplete, catifelare si stralucire – semne demne de o sanatate de invidiat. Folositi-le cu incredere!

Toate acestea le gasiti pe farmacia Vlad online!

 Evitati alcoolul

Vara se recomanda, in special, consumul bauturilor racoritoare sau a celor slab alcoolizate. Un pahar cu sangria (vin diluat cu suc), o bere rece sau un pahar cu vin si apa sunt sanatoase si revigorante si nu contin o cantitate mare de mult alcool. Consumate cu moderatie, anumite tipuri de bauturi alcoolice pot proteja impotriva bolilor cardiace. Bauturile alcoolice vor fi evitate de catre femeile insarcinate sau persoanele cu probleme cronice de sanatate.

Vara este momentul optim sa va lasati de fumat gasindu-va alte activitatii compensatorii (jogging). Apelati cu incredere la centrele antifumat!

Nu abuzati de consumul de alcool

Alcoolul deshidrateaza, face vasodilatatie la nivel tegumentar intensificand in felul acesta pierderea de apa prin piele. Este cunoscut si efectul diuretic al alcoolului care creste si mai mult pierderea de apa.

Consumati alcool in cantitati moderate (de ex. un pahar de vin la masa), beneficiind doar de efectul lui terapeutic

Dormiti suficient

Acordati importanta cuvenita odihnei si somnului prin mentinerea aceleiasi ore de culcare si de trezire, chiar si in zilele lungi de vara. De asemenea, se recomanda sa nu consumati alcool cu trei ore inainte de culcare pentru a preveni insomnia. Somnul de dupa-amiaza este ideal daca zilnic va culcati la aceeasi ora si dormiti o durata asemanatoase de timp.

Somnul insuficient pe termen scurt duce la dereglarea treptata si cumulativa a peformantelor intelectuale, atentiei si comportamentului. In acelasi timp creste timpul de reactie la evenimente, se reduce vigilenta, gandirea devine inceata si confuza si creste durata rezolvarii problemelor.

Somul insuficient pe termen lung genereaza si agraveaza problemele de sanatate, scurtand astfel speranta de viata”

Va dorim o vara sanatoasa!

 

Related posts:

  1. 5 sfaturi pentru o piele sanatoasa! Pentru ingrijirea pielii este necesar o protectie solara buna si...
  2. Vara, soare, plaja. Dar cu arsurile ce ne facem ? Beneficiile expunerii corecte si rationale la soare sunt foarte bine...

Tu ce parere ai ?