Sfaturi pentru sezonul rece

Iarna se apropie si ca întotdeauna, poti fi sigur ca virusul racelii isi va face simtita prezenta.Va incerca sa isi faca cat mai multe victime, de aceea cei varstnici ar fi  recomandat sa stea in casa ,sa aibga grija de sanatatea lor.

Dar stiai ca nu trebuie sa fii o victima a racelii? Daca vei respecta cateva reguli virusul rece nu te va atinge.
Urmand urmatori pasi, ai putea reusi sa eviti gripa si raceala.Nu trebuie sa iti faci probleme de timpul in care lipsesti de la servici, sa iti pierzi timpul pe la urgente, in spitale, pe la doctori sau sa iti dai banii pe medicamente.

1. Exercitiile fizice cresc circulatia limfei, macrofage (celule care se hranesc cu germeni invadatori) si limfocitele de tip T (care produc anticorpi care omoara virusurile).

2. Relaxati-va. Stresul produce hormoni in exces, care compromit corpul tau (germeni de stingere a capacitatii corpului). Ascultati muzica linistitoare.

3.Evitati toxinele .Nicotina din fumul de tigara dauneaza membranelor mucoase si cilia (fire de par mici) in nas care blocheaza invadarea organismului. Alimentele prajite sunt bogate in radicali liberi (molecule care distrug celulele nocive). Excesul de alcool epuizeaza organismul de substante nutritive de protectie ,cum ar fi zincul si Vitamina C.

4.Atentie la dieta. Mancati cel putin 5 portii de fructe si legume pe zi si alegeti alimentele bogate in aceste substante nutritive de crestere a sistemului imunitar:
-vitamina C-spanac,kiwi
-zinc-seminte de dovleac, fructe de mare, carne fara grasimi, nuci, cereale integrale
-vitamina A- ficat, produse lactate, peste gras (de exemplu, heringi si sardine)
-grupul de vitamine B- pâine integrala, paste, cereale. Vitaminele B deosebit de critica la adresa sanatatii sistemului imunitar include acid folic (legume cu frunze verzi) si vitamina B12 (peste ,oua)
-Beta caroten-fructe si legumele portocalii (de exemplu, caise uscate, morcovi, cartofi dulci, dovleac), legume cu frunze verzi

5. Bea multe lichide
Ar trebui sa beti cel putin 2-3 litri in fiecare zi pentru a ajuta la hidratarea organismul din interior spre exterior
Cafeaua si bauturile alcoolice nu ajuta la nimic,acestea deshidrateaza corpul. Bea ceaiuri naturale, apa sau sucuri proaspat stoarse. Atunci când beti ceai, folositi miere  ca îndulcitor în loc de zahar .
Daca nu aveti un storcator, cumparati unul. Niciodata nu veti regreta. Sucul facut de dumneavoastra este mult mai bun si mai sanatos decat oricare suc din magazin,plin in vitamine.

7.Adaugati asigurare nutritionala. Vitamina C nu va preveni raceala,dar va va creste imunitatea corpului si va veti vitaminiza corpul. Zincul va va ajuta ca raceala sa dureze mai putin, luati cate o pastila la 2 -3 ore. Mancati iaurt.

8.Obtinerea de ajutor pe baza de plante.Echinacea stimuleaza productia de celule albe din sânge, atât si T-celule. Usturoiul are proprietati antibacteriene si antivirale si este o sursa buna de seleniu,antioxidant.

9.Luptati cu raceala si gripa. Nu uitati de lucrurile practice, pe care le puteti face pentru a evita virusii si infectiile. Spalati-va mâinile des (virusul poate trai pe piele timp de ore); deschideti usile si geamurile, aerisiti, aerul curat ajuta organismul.

Tu ce parere ai ?